Agronomics logo Affärsinformation för lantbruksföretagare
Du är inte inloggad.




Vad skriver vi om?
AGRONOMICS EFTERSNACK ETANOL EUROPA EXPORT/IMPORT FJÄDERFÄ FODER GRISAR KINA KONFERENS KYCKLING LIVSMEDEL MARKNAD MJÖLKPULVER NYTT PÅ AGRONOMICS NÖTKÖTT SOJA SPANNMÅL STATISTIK SUPPLY/DEMAND SVERIGE/FINLAND VETE
Mina råvaror Mina råvaror
Valutor

Agronomics 5:e internationella konferens

2014-04-28

English

Konsumtionen i en föränderlig världsmarknad

Torsdag den 13 mars 2014
kl 10.00 - 16.00 på Musikaliska i Stockholm


En god förståelse för efterfrågan är en grundförutsättning för att man som producent ska lyckas skapa tillräckligt stora intäkter. Oavsett vad man producerar! Denna konferens vänder sig till animalieproducenter, spannmålsproducenter samt alla som yrkesmässigt kommer i kontakt med det lantbruket producerar, exempelvis handels-, kvarn-, foder-, slakt- och livsmedelsledet samt finanssektorn.

Programmet
Programmet hittar du här. Våra målsättningar var flera. Vi skapade den sorts konferens som vi själva deltar i varje år utomlands men som vi saknar i Sverige. Konferensen kombinerade det globala perspektivet med det lokala och allt fokus låg på marknad snarare än politik. Vi bjöd in utländska talare för att om möjligt få lära av deras misstag i stället för nödvändigtvis göra dem själva. Vi lade stor vikt vid en konstruktiv dialog och såg ett stort värde i mötet mellan deltagarna.


Artiklar om talarna och deras ämnen finns nedan:
Andrée Defois: Det här får du inte missa!
Ola Wong: Ola Wong om landet som driver efterfrågan
Rejne Erixon: Den svenska aspekten på foderkonsumtion
Rikard Korkman: Konsumtionen som stöd för beslut
Karin Eriksson & Katarina Gillblad: Ökad import plus ingen export = Graven


Läs om konferensen här:
Om hemmamarknaden är för liten, blicka utåt!

”Man tillverkar inte Lamborghini för en hemmamarknad”

 

Agronomics Scandinavia AB, Skogshemsvägen 1, 181 90 Lidingö

© Utformningen av, och innehållet i, denna tjänst skyddas enligt upphovsrättslagen(SFS 1960:729)
Informationen är konfidentiell och skyddas enligt företagshemlighetslagen (SFS 1990:409)